Vámügyintézés
Egy év alatt 3,48 milliárd forintot takarítottunk meg ügyfeleinknek
Egy év alatt 3,48 milliárd forint maradt ügyfeleink zsebében azáltal, hogy vámügyeik intézéséhez minket választottak.
A szóban forgó megtakarítást tevékenységünk különböző elemeinek összehangolt munkája eredményezte. Ezek közül az egyik, hogy a Vámtanácsadó Kft. önadózói engedéllyel rendelkezik, ezáltal ügyfelei mentesültek a forgalom utáni 27%-os import áfa megfizetése alól.
Sokan, noha az export-import területén tevékenykednek, még ma sincsenek tisztában az egyes áruk vámtarifáival, az egyes árukra vonatkozó vámkötelezettséggel. Ügyfeleink természetesen kivételek ez alól, hiszen esetükben a Vámtanácsadó Kft -nek helyes tarifálással és költségoptimalizálással sikerült a vámkötelezettséggel járó kiadásokat számottevően mérsékelni.
A „képlet” következő összetevője a származási kedvezmények halmaza. Üzleti partnereinknek azt javasoljuk, még a tranzakció előtt kérjenek tőlünk erre vonatkozón kalkulációt, hogy felhívhassuk a figyelmüket azokra a lehetőségekre, ahol a nemzetközi kedvezmények igénybe vehetők. Azoknak, akik az import tevékenységük megkezdésekor hozzánk fordultak, a számba vehető kedvezményekkel élve, sikerült az ügylet eredetileg tervezett kalkulációjánál jóval „barátibbat” elérnünk.
Nehezen forintosítható, ám partnereink számára annál értékesebb az a jogszerűség révén nyerhető biztonság, amelyet a velünk való együttműködéssel, vagyis azzal értek el, hogy nem kizárólag a saját– esetleg nem naprakész – információikra támaszkodtak, hanem igénybe vették szolgáltatásunkat.
És Önnek mennyit spórolhatunk?
Vámjogi képviselet
Megbízás esetén megbízónk Közvetett vámjogi képviselete vagy Közvetlen vámjogi képviselete a vámeljárásokon.
Export/import vámtevékenység szolgáltatás
Export
- komplett export vámokmányok kiállítása
- szükséges fuvarokmányok kiállítása
- származási bizonyítvány kiállítása
- export engedély ügyintézés
- elektronikus export vámkezelés
- vámtanácsadás
- elő- és utókalkuláció készítése
- áruosztályozási információszolgáltatás
Import
- import vámokmányok teljes körű elkészítése
- vámtarifaszám meghatározása, a vámtarifaszámhoz kapcsolódó korlátozásokról, engedményekről tájékoztatás
- vámkedvezmények, vámkontingensek igénylése, ügyintézése
- VPID (EORI) szám megkérése, ügyintézése
- import engedélyek ügyintézése
- elő- és utókalkuláció készítése
- elektronikus import vámkezelés
Vámmódosítás szolgáltatás
- vámhatározat utólagos módosítása, helyesbítése
- vámkedvezmények utólagos igénybevételének vizsgálata, ügyintézése
- korábbi vámkezelések felülvizsgálata
- fellebbezések elkészítése
- vámtanácsadás
AEO status/engedély
- kevesebb áruvizsgálat
- kevesebb hiba lehetőség
- jobb tervezhetőség
- ügyfeleik felé késedelem nélkül teljesíthetik a szállítást
- nincs állásidő az anyaghiány miatt
- kisebb költség
- nincs felesleges többlet vám befizetés
- nincsenek utólagos bírságok
- jobb kommunikáció a teljes ellátási láncban
Vámtanácsadási és vámügyintézési szolgáltatásaink során vállaljuk:
- Biztosítjuk a teljes informatikai infrastruktúrát a vámügyintézés folyamatában
- Biztosítjuk az egyszerűsített vámkezelésekhez szükséges saját vámengedélyeket
- Megbízható, pontos, kiszámítható szolgáltatással állunk partnereink rendelkezésére
- Garanciát vállalunk azért, hogy munkánkat mindig az aktuális jogszabályoknak és előírásoknak megfelelően végezzük
- Költségeink előre meghatározottak, előre tervezhetők
- A vámügynöki tevékenység kiszervezésével a vállalati fix költség helyett a pénzügyi kiadás szolgáltatási díjként jelentkezik
- Cégünk vállalja a dolgozók szakmai továbbképzésének megszervezését
- AEO minősített rendszer használattal partnerünknél csökken ill. megszűnik annak kockázata, hogy a vámhatóság a meglévő folyamatokban problémákat tár fel, vagy hogy a későbbiekben jelentkező, esetenként évekig elhúzódó utólagos ellenőrzés során a NAV vámhiányokat fedjen fel.