EKÁER-ügyintézés

„A cél a jogkövető piaci szereplők pozíciójának erősítése, az áruforgalom átláthatósága, a gyakran emberi egészséget veszélyeztető élelmiszerekkel kapcsolatos visszaélések kizárása és nem utolsó sorban az adóelkerülők kiszűrése a NAV által.”

Az EKÁER-rel nyomon követhetővé válik az áruk tényleges útja, hiszen a szállítással kapcsolatos adatokat (áru megnevezése, mennyisége, címzett, feladó adatai, szállító jármű rendszáma stb.) egy központi elektronikus rendszerben még a fuvarozás előtt kell rögzíteni.

FIGYELEM! Az EKÁER adatok szoros összefüggésben vannak minden árumozgással kapcsolatos egyéb jogszabályban megfogalmazott bevallással, jelentéssel, mint például az INTRASTAT, az ÁFA és a Környezetvédelmi Termékdíj!

Amennyiben kétségei vannak, akkor a részletekért vegye igénybe tanácsadási szolgáltatásunkat.


AJÁNLATOT KÉREK EKÁER-ÜGYINTÉZÉSRE

 

 

Mindent az EKÁER-ről

2015. január elsejétől elstartolt az EKÁER, vagyis az Elektronikus Áruforgalom Ellenőrző Rendszer. A működést szabályozó miniszteri rendelet szerint minden útdíjköteles járművel történő fuvarozás esetén (3,5 tonna feletti járművekről volt szó) a fuvarozónak rendelkezni kell úgynevezett EKÁER számmal.

Hogy miért?

A hivatalos indoklás szerint az a cél, hogy a jogkövető piaci szereplőket segítsék, átláthatóbb legyen az áruforgalom, ne lehessen adót csalni, illetve az egészségre veszélyes élelmiszerek ne kerüljenek forgalomba.

Bejelentés

Még a fuvarozás előtt egy központi elektronikus rendszerben rögzíteni kell, hogy ki, kinek, mennyi és milyen árut szállít, illetve a jármű rendszámát is meg kell adni. Az EKÁER segítségével nyomon követhető az áruk tényleges útja. A bejelentéshez mindössze egy ügyfélkapus elérési kód szükséges – ez elsősorban az eladót, illetve a vevőt érinti. Fontos, hogy minden egyes útdíjköteles gépjárművel történő közúti fuvarozással járó termékszállítás esetében bejelentést kell tenni! A kötelezettség vonatkozik az EU-n belüli beszerzésre és az egyéb célú behozatalra, az unió más tagállamába történő értékesítésre és az egyéb célú kivitelre, az első belföldi adóköteles értékesítésre (ha az nem a végfelhasználónak történik).

A belföldi fordított adózás alá eső termékek sem mentesülnek a bejelentési kötelezettség alól!

Kivételek

A 3 és fél tonnát meghaladó járművek többsége tehát az új szabályozás alá tartozik, kivéve a segélyszállítmányokat és a katasztrófaelhárításban részt vevő járműveket. A gyűjtőfuvar keretében végzett közúti áruszállításra sem vonatkozik a bejelentési kötelezettség (ha az adott termék mennyisége, vagy értéke a törvényben meghatározott határt nem haladja meg), továbbá a törvényben meghatározott jövedéki termékek szállítása esetén is eltekintenek a bejelentéstől.

Fontos, hogy akkor is eleget kell tenni a bejelentési kötelezettségnek, ha nem útdíjköteles gépjárművel szállítanak bizonyos mennyiségű, vagy értékű úgynevezett kockázatos terméket – ez a korlát élelmiszereknél 200 kilogramm, vagy nettó 250 ezer forint, egyéb termékek esetében 500 kilogramm, vagy nettó 1 millió forint. Azt, hogy mi számít kockázatos terméknek az NGM-rendelet melléklete tartalmazza (érdemes figyelni, mert a mellékletet folyamatosan frissítik, így az áruk köre is módosul!). További részleteket olvashat az EKÁER-ről az ekaer.nav.gov.hu oldalon.

 
AJÁNLATKÉRÉS

1,8 milliárd forint

Ennyit spóroltunk ügyfeleinknek 2017-ben.
És Önnek mennyit takaríthatunk meg?
TALÁLKOZZUNK és KIDERÜL!
A tanácsadás nem ajándék. Üzlet Önnek is nekünk is
close-link